Turvallisuusriskit
-
jotain on tapahtunut (kuvaus)
-
opiskelijat miettivät a) mitä olisi pitänyt tehdä ennakkoon b) mitä pitää tehdä, kun
vahinko on jo tapahtunut.
Toteutetaan temppuratana, eli useita case-esimerkkipisteitä eri puolilla tilaa. Opiskelijat kiertävät pienissä ryhmissä ratkaisemassa ongelmia.
Tulosten läpikäynti: kokoonnutaan yhteiseen tilaan. Opettaja heittä pallon tms. ensimmäiselle vastaajaryhmälle. Vastauksista keskustellaan tarpeen mukaan. Vastaaja ryhmä heittää pallon seuraavalle ryhmälle. Jatketaan, kunnes kaikki caset on käyty läpi.
Toteutetaan temppuratana, eli useita case-esimerkkipisteitä eri puolilla tilaa. Opiskelijat kiertävät pienissä ryhmissä ratkaisemassa ongelmia.
Tulosten läpikäynti: kokoonnutaan yhteiseen tilaan. Opettaja heittä pallon tms. ensimmäiselle vastaajaryhmälle. Vastauksista keskustellaan tarpeen mukaan. Vastaaja ryhmä heittää pallon seuraavalle ryhmälle. Jatketaan, kunnes kaikki caset on käyty läpi.
Case opetusmenetelmä muistiinpanoja:
Opiskelijat käsittelevät esimerkkitapauksia ja soveltavat
aikaisempia kokemuksiaan : uuden ja vanhan tiedon yhdistäminen
-
opiskelijakeskeinen, aktivointi, luovuus
-
alkuperänä tarinat, kokemukset
Vaatii opettajalta tarkan suunnittelun > esimerkin
portaittainen kehitys, ohjeistus
Kliinisen kokemuksen ja
teoreettisen tiedon yhdistäminen
Suurien kokonaisuuksien hallinta, uuden tiedon käyttöönotto
ja soveltaminen
Ongelmanratkaisutaidon kehittäminen
Innovoivat johtopäätökset ja ajattelutavat
Aihepiirin tuntemus
Tavoitteiden selkeys
Tapauksen kehittäminen
Motivointi
Opiskelijoiden tietoja vastaava case
Opettajan pidettävä langat käsisään
Opettajan ja opiskelijan vastavuoroisuus
Tehtävänanto (esitiedot) ja apusanat, jotka kumpuavat
aikaisemmasta oppimisesta.
Tukikysymykset (esim ovatko annetut esitiedot tarpeeksi
kattavia. Mitä muita tietoja tarvitaan?)
Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.
VastaaPoista